+ Besvar emne
Resultater 1 til 10 af 10

Emne: Burmilla fundet i Valby

Bruger
    Reg.dato
    21-06-11
    Sted
    Valby
    Kaldenavn
    MB

Tak/Enig

Burmilla fundet i Valby

Vi har her til aften fundet en tilsyneladende ældre Burmilla hunkat med øremærkning BCC288 - med lidt kyndig hjælp udefra har vi gennemtrevlet katteregistrene men ingen hits Katten er øremærket på Hovedvejens Dyreklinik i Glostrup, som vi kontakter i morgen.

Ud fra tænderne at dømme er der tale om en noget ældre kat - minimum 10 år gammel (siger Mette fra KV). Det passer også med at hun føles og ser lidt 'gammelknoglet' ud hen over ryg og hofter og blikket tyder også på at det er en ældre kat (de virker ikke indsunkne som pga dehydrering, men bare 'gamle'). Hun kigger f.eks. op på køkkenbordet og ligner een som meget gerne vil hoppe op, men hun forsøger slet ikke. Måske fordi kroppen er gammel og ikke er så smidig og funktionel mere. Jeg vil skyde hende til at være 12-14 år gammel.

Hun er som sagt fundet på Lyshøjgårdsvej i Valby og bor pt. i mit køkken, men vi håber at vi snart finder ejeren til denne søde og kælne kat - billeder er taget, jeg skal bare finde ud af at overføre dem fra telefon til computer.

Så har Mette sendt mig billeder taget på hendes mobil - billederne er også sendt til Burmilla opdrætter i Greve (Misapotanien) som vi håber måske kan være behjælpelig med at spore kattens identitet - og måske endda en ejer

Navn:  Burmillapige2.jpg
Visninger: 291
Størrelse:  91,4 KBNavn:  Burmillapige1.jpg
Visninger: 293
Størrelse:  92,2 KB
    Sidst redigeret af Maj-Britt; 13-07-2011 kl. 07:32 Årsag: Tilføjelse af billede (håber jeg)

Inaktiv bruger
    Reg.dato
    12-07-11
    Sted
    Valby
    Kaldenavn
    Mette

Tak/Enig

Sv: Burmilla fundet i Valby

Har lige snakket med Maj-Britt. Som forventet (hvis jeg havde tænkt mig om) mente Hovedvejens Dyreklinik, at det nok var CG vi kunne læse i kattens øre, altså fra Inges Kattehjem. Hun kommer nemlig ikke så højt op i antal øremærkede katte som 288. Det tal (hvis det holder stik) bør indsnævre feltet til KV (ZX, som det hvert fald ikke er), Inges kattehjem eller Landbohøjskolen (jeg kan ikke huske deres kode). Prøver lige at rode i mine papirer og hukommelsen, og se om jeg kan få det til at stemme med grønt øremærke i begge ører og Inges Kattehjem (ved at grønt stemmer).
    Jeg har søgt i Det Danske Katteregister på BCG2**, men uden resultater overhovedet (ikke helt overraskende, da det er Inges kode, men det skulle prøves). BCC2** giver 35 resultater, men intet der umiddelbart passer på den gamle burmilla.

Så næste træk er at Maj-Britt kontakter Dansk Katteregister samt en Burmilla opdrætter i Karise, som hun har fundet frem til - og som Bent fra Misapotanien henviser til. Og opslag, hvis ikke ovenstående giver pote.

---------- Indlæg tilføjet 09:17 ---------- Forrige indlæg var 09:04 ----------

Jeg kan vist ikke redigere i indlægget, så det bliver på denne måde.
    Har tjekket, og det stemmer at Inges Kattehjem øremærker med grønt i begge ører.

Bent fra Misapotanien gætter på at hun er "Sort silver shaded , med Burmeser brun shading"

---------- Indlæg tilføjet 09:28 ---------- Forrige indlæg var 09:17 ----------

Ja ja, jeg har altså ikke fuldt udbytte af min hjerne i øjeblikket....
    Det er jo heldigvis sådan at BCG288 er registreret i Dansk Katteregister.
    Jeg lader MB om at tage den herfra....
    Hilsen,
    :pote: Mette

3. Tak Malle, Pil takkede for dette indlæg
    Moderator Hanne L's avatar
    Reg.dato
    21-06-11
    Sted
    Allerød
    Kaldenavn
    Hanne

Tak/Enig

Sikke et detektivarbejde
    Håber I kommer i kontakt med kattens ejer
    Mvh Hanne
    Bekymringer trækker en negativ rente: de voxer sig små, hvis man kan la dem vente. Piet Hein

5. Enig Marianne Juul, Malle var enige i dette indlæg
    Bruger
    Reg.dato
    21-06-11
    Sted
    Valby
    Kaldenavn
    MB

Tak/Enig

Så er Chloe, som det viste sig at missepigen hedder, genforenet med sin lykkelige ejer - og ikke mindst Chloe's egen datter Chloe har til trods for sin høje alder - ejeren er ikke helt sikker præcis hvor gammel hun er (hun har overtaget kattene fra sin datter pga. personlige omstændigheder - kattene er i sin tid formidlet via Inge's kattehjem) - været på springtur i 14 dage, så det var en meget glad ejer

Happy ending *woohoo*

7. Tak Rikke, Endoria, Wegiewood, Churchtown, Malle og 9 andre takkede for dette indlæg
    Christina B
    Gæst

Hvor dejligt
    Og hurraaaa for ID-mærkede dyr

9. Enig Churchtown, Malle, Marianne Juul, Slambert, Camilla og 1 andre var enige i dette indlæg
    Inaktiv bruger
    Reg.dato
    12-07-11
    Sted
    Valby
    Kaldenavn
    Mette

Tak/Enig

Citer Oprindeligt indsendt af Christina B Se indlæg
    Hvor dejligt
    Og hurraaaa for ID-mærkede dyr
    I dette tilfælde var det dog mere 'hurra' for Maj-Britts detektivarbejde - for hverken adresse, telefonnummer eller for den sags skyld ejers navn var opdaterede.
    Hilsen,
    :pote: Mette

Doughnut
    Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Mette Se indlæg
    I dette tilfælde var det dog mere 'hurra' for Maj-Britts detektivarbejde - for hverken adresse, telefonnummer eller for den sags skyld ejers navn var opdaterede.
    Det er derfor jeg prædiker for kattevenner, der flytter, husk nu at få meldt det til katteregistret.... Dejligt at katten fandt hjem igen.

Kate

12. Enig Gry Gressbakken var enige i dette indlæg
    Bruger
    Reg.dato
    02-07-11
    Sted
    Amager
    Kaldenavn
    Gry

Tak/Enig

Fortsættelsen på eventyret fortsætter her

Bruger
    Reg.dato
    02-07-11
    Sted
    Amager
    Kaldenavn
    Gry

Tak/Enig

Men vil gerne høre om Inges eller Ejer eller Datter af ejer så har hun bekræfte at der var tale om en Burmilla?

Skodopdrætter Webmaster Tick-Tag's avatar
    Reg.dato
    24-10-07
    Sted
    Nordfyn
    Kaldenavn
    Helle

Tak/Enig

Det er en burmilla. Se mit svar i den anden tråd
    Hilsen Helle

The good thing about owning an aby is that you never look in the mirror and think your ears are large

+ Besvar emne

Tilladelser for indlæg

• Du oprette nye emner
  • Du må skrive indlæg
  • Du må vedhæfte filer
  • Du må ikke redigere dine indlæg
  •